“Ieder kind schittert op zijn eigen unieke manier”
Wanneer er zorgen bestaan, op sociaal, emotioneel of psychisch gebied, over je zoon of dochter dan kunnen jullie terecht bij de praktijk. Bij een traject met kinderen wordt er samen aan vooraf vastgestelde doelen gewerkt. Hoewel kinderen vaak individueel komen, wordt er wel gekeken hoe ouders en/of school betrokken kan worden in de behandeling. Bijvoorbeeld om het geleerde in het dagelijks leven te gaan toepassen. Daarnaast staat een kind ook niet los van zijn omgeving. Sommige ‘negatieve’ gedragingen ontstaan in interactie met de omgeving. Het zijn manieren om met de omgeving en met het leven om te gaan. Gedrag wat ‘onbewust’ als bescherming ingezet wordt. In het traject staat de hulpvraag van het kind centraal en gaan we ook zeker op zoek naar de sterke en mooie kanten die als krachtbron ingezet kunnen worden.
Ervaringsgericht werken staat centraal
Gedurende de trajecten staan het doen en ervaren centraal. Natuurlijk wordt er ook gepraat, maar we gaan niet een uur tegen over elkaar zitten en alle problemen bespreken. Door te doen, kan er direct ervaren worden wat er bij je gebeurt en kan er ook direct geoefend worden met nieuw gedrag.
Welke werkvormen worden er ingezet?
Tijdens een traject zijn er verschillende werkvormen die ingezet kunnen worden. Denk hierbij o.a. aan psychomotorische oefeningen, creatieve werkvormen, mindfulness, visualisatie, cognitieve gedragstherepie, motiverende gesprektechnieken en EMDR. Ook wordt er regelmatig systemisch ingestoken.
Vragen of afspraak maken?
Mocht je vragen hebben na het lezen van bovenstaande, of een afspraak willen maken, dan kunt je bellen met: 06 39480585. Ook kun je onderstaand contactformulier invullen.