Even voorstellen:
Ik ben Barbara. Geboren in 1985 in Amsterdam en sinds 2008 samen met mijn man. Samen hebben we een dochter (2013) en een zoon (2016). Daarnaast hebben we Naila. Onze labradoodle en mijn co-therapeut. Ze wil altijd graag even gedag komen zeggen en is ook regelmatig aanwezig tijdens sessies.
Sinds 2010 werk ik als therapeut/orthopedagoog. Echter werk ik al vanaf mijn 16e met kinderen en jongeren, startend als oppas voor kinderen met ontwikkelingsproblematiek.
Waar ik in eerste instantie aleen werkte met kinderen en ouders, werk ik inmiddels ook met hele gezinnen en volwassenen. De afgelopen jaren ben ik steeds meer ervaringsgericht en systemisch gaan werken.
Als persoon kan ik mezelf beschrijven als passievol, sociaal, een snelle denker en creatief. Met creatief bedoel ik niet alleen in knutselen en freubelen, maar ook in het kunnen bedenken van oplossingen. Ik denk graag in mogelijkheden en daarbij kan ik ook ‘out of the box’ gaan. Ik kan goed luisteren en heb een sterk doorzettingsvermogen.
Deze kwaliteiten zet ik ook als therapeut in. Ik ga er vanuit dat ieder mens een interne drive heeft om zich te ontwikkelen en de behoefte heeft om balans in zijn leven te vinden. Dit gaat met vallen en opstaan en soms is het de truc om de perfectie in de imperfectie te vinden. Als therapeut hoop ik dat mensen zich op hun gemak voelen bij mij. Door mijn open karakter lukt dit (bijna) altijd. Ik vind het belangrijk dat iedereen in zijn waarden gelaten wordt. Ik luister goed en ben vaak praktisch in oplossingen vinden al stimuleer ik liever het eigen oplossingsvermogen.
Een greep uit mijn gevolgde opleidingen
Ik hou van leren en ik ben nog steeds niet uitgeleerd. In 2010 studeerde ik af als orthopedagoog aan de universiteit. Ik merkte al snel dat ik graag bezig was tijdens mijn ‘gesprekken’. Met deze reden ben ik ook uiteindelijk begonnen aan de opleiding tot psychomotorisch (kinder) therapeut. De meest resente registratie is die van orthopedagoog generalist. De afgelopen jaren ben ik bezig geweest met de cognitieve gedragstherapie, EMDR, systeemtherapie, ervaringsgerichte therapieën en psychodiagnostisch onderzoek bij kinderen en jongeren.